مرکز آموزشی نیایش قوچان

به وبلاگ رسمی مرکز آموزشی نیایش قوچان خوش آمدید

مرکز آموزشی نیایش قوچان

به وبلاگ رسمی مرکز آموزشی نیایش قوچان خوش آمدید

۱۹ مطلب در دی ۱۳۹۲ ثبت شده است

غرور مایه خودبینی و خودپسندی و نتیجه جهل از خود است

در مقاله قبل روح را ارگانیزمی روحی روانی توصیف کردیم که در آن ، چهار سیستم یا قوه بزرگ صفاتی ( عقل ، قوه شهویه ، قوه غضبیه ، قوه وهمیه ) وجود دارد. از ترکیب این سیستم ها ، ویژگی های صفاتی  به وجود می آیند که اگر به حال خود رها شوند ، باعث عدم تعدل کارکردی می شوند و عیوب و نقاط ضعفی مانند غرور ، خودخواهی ، طمع ، حسادت و غیره را ایجاد می کنند. هر گاه موفق شویم در کارکرد یکی از ویژگی ها ی صفاتی تعادلی دائمی ایجاد کنیم ، این صفت به چیزی تبدیل می شود که به ان فضیلت می گوییم. مثلا سخاوت هنگامی به فضیلت تبدیل می شود که فرد بدون افراط ( ولخرجی و اسراف) و تفریط( بخالت و خست) بخشش کند. واژه فضیلت مشخص کننده تعادل کارکردی دائمی در یک ویژگی صفاتی است که سبب می شود انسان با در نظر گرفتن آنچه خوب و صحیح است رفتاری متعادل داشته باشد . فضیلت علاوه بر اینکه سر چشمه نیکی است ، برای کسی که آن را کسب کرده ، منبع آرامش و خوشی است.


جهت مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۲ ، ۰۰:۱۴
زینب قورچی
احترام به کودک


در شکل گیری شخصیت کودک به تاثیر عوامل متعددی مانند عوامل ارثی ، خانواده ، جامعه و مدرسه می توان اشاره کرد. اما در این میان به نظرمی رسد که خانواده بیشترین نقش را در شکل گیری شخصیت و تامین سلامت روانی کودک ایفا می کند. کودک اولین تجربه ها و رفتارهای خود را در درون خانواده و در ارتباط نزدیک با پدر و مادر می آموزد که همین تجربه ها و یادگیری های اولیه پایه واساس شخصیت کودک را به وجود می آورند . آگاهی بر این که چگونه تجارب اولیه زندگی ، شخصیت فرد را قالب ریزی می نماید می تواند از نظر علمی به ما کمک کند تا در تربیت کودکانمان عاقلانه تر گام بر داریم . بسیاری از مسائلی که جامعه با آن دست به گریبان است از جمله پرخاشگری ، از خود بیگانگی ، خود کشی ، بیماریهای روانی و ... شاید از این طریق قابل پیشگیری باشد که ما در باره نحوه تاثیر رفتار و نگرشها ی والدین بر کودکان و نقش خانواده بر سلامت روانی کودکان شناخت دقیق تری داشته باشیم .


جهت مشاهده به ادامه مطلب... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ دی ۹۲ ، ۰۱:۰۸
محمد زمانی مقدم

محمد رسول لله

از مکه فروغ ایزدی پیدا شد / سرچشمه فیض سرمدی پیدا شد

در هفدهم ربیع از دخت وهب / نو دسته گل محمدی پیدا شد

میلاد رئیس مکتب، محمد مصطفی(ص)

و رئیس مذهب، صادق آل عبا مبارک باد



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۲ ، ۲۳:۰۲
محمد زمانی مقدم

محیط شاد

تا چند دهه پیش، محیط های کاری کسالت بارترین نقاط دنیا به شمار می آمدند. مردم 5 روز از هفته را به سرکار میرفتند، پشت میز مینشستند و بدون وقفه و بدون تفریح کار میکردند. توجه داشته باشید که با وجود 40 ساعت کار هفتگی، کارمندان باید وقت و انرژی خود را صرف تحویل کار در وقت مقرر میکردند. در پایان روز همین کار به کارمندان استرس های جسمی و ذهنی فراوانی را وارد میکرد و منجر به مرگ و میر تدریجی آنها میشد. از این رو کارشناسان توصیه کردند که کار و تفریح باید با یکدیگر ادغام شده و اداره ها به محیط های مفرحی برای کارمندان بدل شود.


برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ دی ۹۲ ، ۱۶:۲۸
زینب قورچی

نابغه

بهتر است نگویید که دوست ندارید فرزند باهوشی داشته باشید چون باور نمی‌کنیم.محققان معتقدند «هوش» علاوه بر زمینه ژنتیک، تا حدی هم اکتسابی است و در طول زندگی و به نسبت شرایط محیطی از آغاز تولد تا بزرگسالی و براساس آموزش‌های فرد در او شکل می‌گیرد، راه‌هایی را برای تقویت آن پیشنهاد می‌کنند. به نظر می‌رسد که هوش انسان، هم ارثی و هم اکتسابی است.

در واقع با اینکه هوش پدیده‌ای ژنتیک و استعدادی خدادادی است، توانایی‌های ذهنی افراد طی دوران زندگی و از دوران کودکی آنها کم‌کم شکل می‌گیرد. براساس تحقیقات علمی‌انجام شده، با به کار‌بردن روش‌ها و برنامه‌ریزی‌های خاصی در زندگی روزمره و در فضای آموزشی کودکان، می‌توان قدرت تفکر و هوش آنها را پرورش داد. شما هم می‌توانید از این ۹ روش برای باهوش‌تر کردن فرزندتان استفاده کنید.

 برای مشاهده و دانلود مقاله به ادامه مطلب ... مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۲ ، ۲۲:۴۳
محمد زمانی مقدم

خلاقیت 2

خلاقیت موضوع جالب و بحث انگیزی هست که تاثیر آن در موفقیت و پیشرفت افراد ثابت شده است. اما اینکه آیا می توان به آموزش خلاقیت پرداخت و آنرا به افراد آموزش داد تا بوسیله آن برنامه های دیگر آموزشی خود را پیش ببرند اکثر صاحبنظران امکان چنین آموزشی را تائید کرده اند.

خلاقیت موضوع جالب و بحث انگیزی هست که تاثیر آن در موفقیت و پیشرفت افراد ثابت شده است. اما اینکه آیا می توان به آموزش خلاقیت پرداخت و آنرا به افراد آموزش داد تا بوسیله آن برنامه های دیگر آموزشی خود را پیش ببرند اکثر صاحبنظران امکان چنین آموزشی را تائید کرده اند. اکثر روانشناسان آموزشی چه در مکتب شناختی و چه در مکاتب رفتاری معتقدند که خلاقیت و آفرینندگی قابل آموزش هستند. در زیر مراحل آموزش خلاقیت آمده است.

برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۲ ، ۲۳:۰۱
محمد زمانی مقدم

شاید پاسخ شما به این سوال ها مثبت باشد و نگران این باشید

که فرزندتان لجباز است و برای کنار آمدن با لجبازی کودکتان از دوستان و نزدیکان راه حل هایی را جویا شده باشید.در ادامه

این مطلب به بیان ویژگی های کودکان لجباز می پردازیم تا اولا لجبازی را ریشه یابی کنیم و ثانیا به راه های درمان این اختلال رفتاری بپردازیم؛ با ما همراه باشید و از زبان کارشناس ارشد روان شناسی ویژگی، دلایل و راه های درمان را بخوانید.حامد سیامکی خبوشان کارشناس ارشد روان شناسی و عضو سازمان نظام مشاوره و روان شناسی با اشاره به طبقه بندی DSM4 که طبقه بندی آماری و تشخیصی روان شناسی محسوب می شود، می گوید:

برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۹۲ ، ۰۰:۱۲
محمد زمانی مقدم

آیا تاکنون برای شما یا نزدیکانتان پیش آمده است که از شدت ناراحتی، عصبانیت یا نگرانی سردرد بگیرید،‌احساس کنید دست چپتان تیر می‌کشد، یا حالت تهوع به شما دست بدهد، یا فکر کنید حتماً بیماری خاصی به سراغتان آمده است، به پزشک مراجعه کنید،‌ معاینه شوید،‌ مورد آزمایشات دقیق قرار گیرید و تمام نتایج به دست آمده حاکی از طبیعی بودن کارکرد بدن شما باشد؟

برای مشاهده به ادامه مطلب... مراجعه نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ دی ۹۲ ، ۲۳:۰۲
محمد زمانی مقدم

روانشناسان در دهه های اخیر، در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خود، عدم احساس کفایت و کنترل شخصی جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آگاهی برای حل مشکلات و مسائل زندگی واقعی به شیوه مناسب ریشه دارد. بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر اختلالات رفتاری کودکان دبستانی بوده است. مواد و روش ها: این پژوهش بر روی 90 دانش آموز(45 دختر و 45 پسر ) پایه های سوم، چهارم و پنجم دبستان که بر اساس پرسشنامه علائم مرضی کودکان SCI-4، مبتلا به اختلالات رفتاری تشخیص داده شدند، انجام گــرفت. آموزش ها شامل آموزش مهارت های اجتماعی برای کلاس درس استفنز و فهرست مهارت های اجتماعی واکر بود که از طریق بحث گروهی، ایفای نقش و الگو سازی ارائه شدند. یافته های پژوهش: تحلیل نتایج با استفاده از تحلیل واریانس آزمون و t در دو گروه مستقل نشان داد که آموزش مهارت های اجتماعی باعث کاهش نشانگان اختلالات رفتاری شد(185/2,526F=). این کاهش هم در گروه پسران و هم در گروه دختران درسطح 001/0 معنی دار است(117/840 F= برای پسران و 150/2,149 F= برای دختران).

برای دانلود مقاله کامل به ادامه مطالب... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ دی ۹۲ ، ۲۱:۲۳
محمد زمانی مقدم

بازی‌های قدیمی سرشار از هیجان و تحرک بود و برخلاف بازی‌های امروزی هیچ بچه ای با انجام آن‌ها احساس خستگی نمی‌کرد. کمی پیش از این همه چیز شکل دیگر داشت؛ حتی بازی‌های کودکان. هوا که رو به گرمی می‌رفت؛ صدای سر و صدای بچه‌ها، حیاط خانه و کوچه را پر می‌کرد. بزرگ ترها مشغول کار خودشان بودند و بچه‌ها سرگرم بازی‌هایی می‌شدند که سرشار از هیجان و تحرک بود.آنقدر می‌دویدند و جنب و جوش داشتند که صورتشان گل می‌انداخت و خیس عرق می‌شدند. شب‌ها هم پیش می‌آمد که از فرط خستگی همانجا کنار سفره شام خوابشان می‌برد. هفت سنگ، عمو زنجیرباف، قایم موشک، گرگم به هوا، کی بود کی بود، لی لی، شیر و آهوها، وسطی و... از جمله بازی‌های سنتی بود که نسلی تمام بچگی و اوقات فراغت خود را با آن سپری کرده و هنوز هم با گذشت سال‌ها خاطرات زیادی از آن دارند. حتی اسم همین بازی‌های قدیمی برای آن نسل، یادآور خاطراتی شیرین است. اغلب این بازی‌های قدیمی به صورت دسته جمعی انجام می‌شد. خانه‌های حیاط دار و بازی‌های دسته جمعی با بچه‌های فامیل و همسایه اجازه نمی‌داد روزهای تعطیل برای بچه‌ها کسل کننده و یکنواخت شود.


برای مشاهده و دانلود به ادامه مطالب... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ دی ۹۲ ، ۲۱:۱۱
محمد زمانی مقدم

اصطلاح شناخت به فرایندهای درونی ذهنی یا راه هایی که در آن اطلاعات پردازش می شود،یعنی راه هایی که ما به وسیله آن ها اطلاعات را مورد توجه قرار م دهیم ، آن ها را تشخیص می دهیم و به رمز در می آوریم و در حافظه ذ خیره می سازیم،و هر وقت که نباز داشته باشیم آن ها را از حافظه فرا می خوانیم و مورد استفاده قرار می دهیم، گفته می شود.

ربر شناخت را اصطلاح وسیعی می داند که عمدتا در ارجاع فعالیت های ذهنی مثل ادراک ،تفکر و استدلال مورد استفاده قرار گرفته است.پس می توان گفت در زبان رایج،شناخت به معنای دانستن است. ولی در زبان شناسی شناخت به جریان تفکر،یادگیری، چگونگی سازمان دادن ،ذخیره سازی و به کار گیری اطلاعات اطلاق می شود.

برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب... مراجعه نمایید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۲ ، ۲۳:۵۵
محمد زمانی مقدم

لکنت زبان

مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عاملی که باعث تداوم لکنت می‌شود، پایین بودن اعتماد به نفس است. برای حل این مشکل مسئولیت‌هایی را که می‌دانید فرزندتان از عهده‌ آنها برمی‌آید، به او بسپارید.

در صورتی که کودک شما 5 سالش تمام شده و لکنت زبان دارد، موارد زیر می‌تواند در حل مسئله به شما کمک کند:

برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب... مراجعه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ دی ۹۲ ، ۱۹:۵۷
محمد زمانی مقدم

نهم ربیع الاول سالروز تاجگذاری حضرت بقیه الله (عج)، آغاز امامت و ولایت ایشان بر گستره گیتی فرخنده و مبارک باد



در همین رابطه نوای زیبای تجلی طه (در رابطه با امام زمان (عج)) تقدیم شما میگردد

دانلود نوای زیبای تجلی طه
حجم: 4.18 مگابایت


مرکز آموزشی نیایش

www.niayesh581.blog.ir
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۲ ، ۲۲:۲۴
محمد زمانی مقدم
بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجود داشته و هیچ فردی، از هیچ طبقه اقتصادی ـ اجتماعی خاصی، در مقابل آن ها مصونیت نداشته و خطری است که بشر را مرتبا تهدید می‌کند. خوشبختانه نهضت بهداشت روانی در نیم قرن اخیر، افکار غلط و خرافات در مورد این بیماری ها را کنار گذاشته و نشان داده که اوّلا بیماری های روانی، قابل پیشگیری بوده و ثانیا در صورتی‌که مانند سایر بیماری ها به موقع تشخیص داده و تحت درمان قرار گیرند به همان نسبت از مزمن شدن و عوارض آن ها کاسته خواهد شد.
برای مشاهده و دانلود کتاب مربوطه به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۲ ، ۲۱:۴۸
محمد زمانی مقدم

ﻭﺟﻭﺩ ﻳﮏ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺳﺎﻟﻡ ﺍﺯ ﻧﻅﺭ ﺑﻬﺩﺍﺷﺕ ﺭﻭﺍﻥ، ﻭﺍﺑﺳﺗﻪ ﺑﻪ ﺳﻼﻣﺕ ﺍﺟﺯﺍ ﮐﻭﭼﮑﺗﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺎﻧﻧﺩ ﻣﺟﺎﻣﻊ، ﮔﺭﻭﻫﻬﺎ ﻭ ﺧﺎﻧﻭﺍﺩﻩﻫﺎی ﻣﻭﺟﻭﺩ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺳﺕ ﻭﺟﻭﺩ ﺧﺎﻧﻭﺍﺩﻩﻫﺎی ﺳﺎﻟﻡ ﻭﺩﺍﺭﺍی ﺳﻼﻣﺕ ﺭﻭﺍﻥ ﻣﯽﺗﻭﺍﻧﺩ ﺗﺎﺛﻳﺭ ﺑﺳﺯﺍﻳﯽ ﺩﺭ ﺳﻼﻣﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﻣﻭﺟﻭﺩ ﻭ ﺍﻳﺟﺎﺩ ﺑﻬﺩﺍﺷﺕ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺩﺍﺷﺗﻪ ﺑﺎﺷﺩ، ﺯﻳﺭﺍ ﻧﻬﺎﺩ ﺧﺎﻧﻭﺍﺩﻩ ﺑﻪ ﺧﻭﺩی ﺧﻭﺩ ﻳﮏ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﻭﭼﮏ ﺍﺳﺕ ﻭ ﻫﺭ ﮔﻭﻧﻪ ﺗﻐﻳﻳﺭ ﻣﺛﺑﺕ ﻳﺎ ﻣﻧﻔﯽ ﺩﺭ ﺁﻥ، ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺯﺭگ ﺍﻧﺳﺎﻧﻬﺎ ﺗﺎﺛﻳﺭ ﻣﺳﺗﻘﻳﻡ ﻭ ﻣﻭﺛﺭ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺛﺑﺎﺕ ﻭ ﺑﯽﺛﺑﺎﺗﯽ ﺧﺎﻧﻭﺍﺩﻩ ﺑﻁﻭﺭ ﻣﺳﺗﻘﻳﻡ ﺑﺭ ﺛﺑﺎﺕ ﻳﺎ ﺑﯽﺛﺑﺎﺗﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺎﺛﻳﺭ ﺩﺍﺭﺩ.

ﮐﻭﺩک ﻋﺎﻣﻝ ﮔﺳﺗﺭﺵ ﻧﺳﻝ ﺍﺳﺕ ﻭ ﺗﻭﻟﺩ ﻫﺭ ﮐﻭﺩک ﻣﯽﺗﻭﺍﻧﺩ ﺑﺭ ﭘﻭﻳﺎﻳﯽ ﺧﺎﻧﻭﺍﺩﻩ ﺍﺛﺭ ﺑﮕﺫﺍﺭﺩ، ﻭﺍﻟﺩﻳﻥ ﻭ ﺩﻳﮕﺭ ﺍﻋﺿﺎی ﺧﺎﻧﻭﺍﺩﻩ ﺑﺎﻳﺩ ﺗﻐﻳﻳﺭﺍﺕ ﻣﺗﻌﺩﺩی ﺭﺍ ﺟﻬﺕ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭی ﺑﺎ ﻋﺿﻭ ﺟﺩﻳﺩ ﺗﺣﻣﻝ ﮐﻧﻧﺩ. ﺗﻭﻟﺩ ﻳﮏ ﮐﻭﺩک ﻧﺎﺗﻭﺍﻥ ﺑﺭ ﺧﺎﻧﻭﺍﺩﻩ ﻣﯽﺗﻭﺍﻧﺩ ﺍﺛﺭﺍﺕ ﻋﻣﻳﻘﯽ ﺩﺍﺷﺗﻪ ﺑﺎﺷﺩ،

جهت دانلود پایان نامه به ادامه مطالب ... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ دی ۹۲ ، ۰۹:۱۸
محمد زمانی مقدم

ﺑﺳﻳﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﺭﻭﺍﻧﺷﻧﺎﺳﺎﻥ ﺗﺭﺑﻳﺗﻰ ﻭ ﻣﺭﺑﻳﺎﻥ ﺁﻣﻭﺯﺷﻰ ﺍﻋﺗﻘﺎﺩ ﺩﺍﺭﻧﺩ ﮐﻪ ﻣﻭﻗﻌﻳﺕ ﻳﺎﺩﮔﻳﺭﻯ ﺑﺎﻳﺩ ﭼﻧﺎﻥ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺩﻫﻰ ﺷﻭﺩ ﮐﻪ ﻫﺭ ﺷﺎﮔﺭﺩ ﺑﺭ ﺍﺳﺎﺱ ﺗﻭﺍﻧﺎﻳﯨﻬﺎﻯ ﺧﻭﺩ ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﻳﺕ ﻭ ﻳﺎﺩﮔﻳﺭﻯ ﺑﭘﺭﺩﺍﺯﺩ. ﺑﺭﺍﻯ ﻧﻳﻝ ﺑﻪ ﭼﻧﻳﻥ ﻫﺩﻓﯽ، ﺭﻭﺷﻬﺎﻯ ﺁﻣﻭﺯﺵ ﺍﻧﻔﺭﺍﺩی، ﺭﻭﺷﻬﺎﻯ ﺑﺳﻳﺎﺭ ﻣﻧﺎﺳﺑﻰ ﻫﺳﺗﻧﺩ؛ ﺯﻳﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻳﻥ ﻧﻭﻉ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎ، ﺷﺎﮔﺭﺩﺍﻥ ﺑﺭ ﺣﺳﺏ ﺗﻭﺍﻧﺎﻳﯨﺷﺎﻥ ﭘﻳﺵ ﻣﯨﺭﻭﻧﺩ ﻭ ﻣﻌﻠﻡ ﻧﻳﺯ ﻭﻗﺕ ﮐﻣﺗﺭﻯ ﺻﺭﻑ ﺗﺩﺭﻳﺱ ﻭ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻳﺷﺗﺭﻯ ﺻﺭﻑ ﺭﺳﻳﺩﮔﻰ ﺑﻪ ﻓﺭﺩ ﻓﺭﺩ ﺷﺎﮔﺭﺩﺍﻥ ﻣﯨﮑﻧﺩ. ﺍﻟﺑﺗﻪ ﺍﻭﻟﻳﻥ ﻭ ﺍﺳﺎﺳﯨﺗﺭﻳﻥ ﮔﺎﻡ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺗﺣﻘﻕ ﭼﻧﻳﻥ ﻫﺩﻓﻰ ﭘﺫﻳﺭﻓﺗﻥ ﻣﻔﻬﻭﻡ ﺷﺎﮔﺭﺩ ﻣﺣﻭﺭی ﺩﺭ ﻁﺭﺍﺣﻰ ﻭ ﺁﻣﻭﺯﺵ ﺍﺳﺕ. ﺩﺭ ﺑﺳﻳﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﻣﻭﺍﻗﻊ، ﺩﺳﺗﻳﺎﺑﻰ ﺑﻪ ﻫﺩﻓﻬﺎﻯ ﺁﻣﻭﺯﺷﻰ ﺍﺯ ﻁﺭﻳﻕ ﺁﻣﻭﺯﺵ ﺍﻧﻔﺭﺍﺩﻯ ﺑﺳﻳﺎﺭ ﺁﺳﺎﻧﺗﺭ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﭘﺫﻳﺭﺗﺭ ﺍﺯ ﺭﻭﺷﻬﺎﻯ ﺳﻧﺗﻰ ﺩﻳﮕﺭ ﺍﺳﺕ، ﺑﻭﻳژﻩ ﺍﮔﺭ ﺭﻭﺵ ﺁﻣﻭﺯﺵ ﺍﻧﻔﺭﺍﺩﻯ ﺑﻪ ﻁﻭﺭ ﺻﺣﻳﺢ ﺑﮑﺎﺭ ﮔﺭﻓﺗﻪ ﺷﻭﺩ، ﺭﻭﺣﻳﻪ ﺍﺳﺗﻘﻼﻟﻁﻠﺑﻰ ﺷﺎﮔﺭﺩﺍﻥ ﺩﺭ ﺍﺟﺭﺍﻯ ﻁﺭﺣﻬﺎﻯ ﮐﻭﭼﮏ ﻭ ﺑﺯﺭگ ﺗﻘﻭﻳﺕ ﻣﯨﺷﻭﺩ. ﺁﻣﻭﺯﺵ ﺍﻧﻔﺭﺍﺩی، ﺍﻟﺯﺍﻣﺎً ﺑﻪ ﻣﻌﻧﺎﻯ ﺁﻣﻭﺯﺵ ﻳﮏ ﻧﻔﺭ ﺷﺎﮔﺭﺩ ﺗﻭﺳﻁ ﻳﮏ ﻣﻌﻠﻡ ﺑﺎ ﺑﺭﻧﺎﻣﻪ ﺧﺎﺹ ﻧﻳﺳﺕ.

جهت دانلود پژوهش به ادامه مطلب .... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۲ ، ۲۳:۱۸
محمد زمانی مقدم

هوارد ﮔﺎﺭﺩﻧﺭ ﺑﺎ گفتن ﺍﻳﻧﮑﻪ ﺗﻌﺎﺭﻳﻑ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺩﻩ ﺍﺯ ﻫﻭﺵ ﺗﻧﮓ ﻧﻅﺭﺍﻧﻪ ﻭ ﻣﺣﺩﻭﺩ ﺍﺳﺕ، ﺑﺎﻭﺭ ﺭﺍﻳﺞ ﺍﺗﺧﺎﺫ ﺷﺩﻩ ﺩﺭ ﻣﻭﺭﺩ ﻫﻭﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺵ ﮐﺷﻳﺩ. ﺍﺯ ﺍﻳﻥ ﺭﻭ ﺩﺭ ﮐﺗﺎﺏ ﭼﻬﺎﺭﭼﻭﺏ ﻫﺎی ﺫﻫﻥ ﻭﺟﻭﺩ ﻫﻔﺕ ﻧﻭﻉ ﻫﻭﺵ ﺭﺍ ﻣﻁﺭﺡ ﮐﺭﺩ. ﻧﻅﺭﻳﻪ ﻫﻭﺵ ﭼﻧﺩﮔﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﺗﻣﺭﮐﺯ ﺑﺭ ﻁﻳﻑ ﻭﺳﻳﻌﯽ ﺍﺯ ﺗﻭﺍﻧﺎﻳﯽ ﻫﺎ ﺩﺍﺭﺍی ﮐﺎﺭﺑﺭﺩﻫﺎی ﮔﺳﺗﺭﺩﻩ ﺍی ﺑﺭﺍی ﺁﻣﻭﺯﺷﻬﺎی ﺧﺎﺹ ﺍﺳﺕ. ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺭ ﺍﻳﻥ ﻫﺭ ﻓﺭﺩی ﺩﺍﺭﺍی ﻫﻔﺕ ﻧﻭﻉ ﻫﻭﺵ ﺍﺳﺕ. ﺍﻏﻠﺏ ﺍﻓﺭﺍﺩ ﻗﺎﺩﺭﻧﺩ ﻫﺭﮐﺩﺍﻡ ﺍﺯ ﻫﻭﺷﻬﺎ ﻣﻌﻣﻭﻻ ﺑﻪ ﺷﻳﻭﻩ ﺍی ﭘﻳﭼﻳﺩﻩ ﺑﺎ ﻫﻡ ﮐﺎﺭ ﻣﻳﮑﻧﻧﺩ

جهت دانلود پایان نامه به ادامه مطلب......... مراجعه کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۲ ، ۲۲:۵۲
محمد زمانی مقدم

تحقیق حاضر تحت عنوان بررسی ویژگیهای شخصیت والدین دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر جهت دستیابی به اهداف تحقیق است. تعداد کل مراکز دانش آموزان کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر درسطح شهرستان شاهین شهر 3 مدرسه بود که به علت اندک بودن جامعه آماری هرسه مدرسه را انتخاب نموده واز هر سه مدرسه والدین 10 نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات در این پژوهش باتوجه به موضوع پرسشنامه Scl90-R که دارای 90 سوال برای ارزشیابی علائم روانی است استفاده شد.

جهت تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات بدست آمده از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید و از آزمون t مستقل جهت مشخص نمودن تفاوت میانگین های دو نمونه استفاده شد.

جهت مشاهده و دانلود پایان نامه به ادامه مطلب.... مراجعه کنید
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۲ ، ۱۳:۲۷
محمد زمانی مقدم

مدتها طولانی دانش آموزانی را که در یادگیری یک یا چند درس مشکلات جدی داشتند با اصطلاحات معلول ادراکی ، آسیب دیده مغزی و آسیب دیده عصبی معرفی می کردند . با توجه به یافته های جدید در مورد یادگیری ، در سال 1963جمعی از متخصصین اصطلاح ، ناتوانیهای یادگیری را جایگزین اصطلاحات قبل کردند از آنجا که واژه ناتوانی اصطلاحات دیگری مثل ناتوانی جسمی یا ناتوانی ذهنی را تداعی می کند ، یعنی ناتوانیهای که تبدیل به توانایی کامل نمی شوند ، اصطلاحی مایوس کننده می نماید و به نظر می رسد اگر اصطلاح اختلالات در یادگیری و (یا به نظر نگارندگان مشکلات یادگیری) به کار گرفته شود، مناسب تر باشد.
دانلود مقاله در ادامه مطالب....
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ دی ۹۲ ، ۰۰:۰۹
محمد زمانی مقدم