به وبلاگ رسمی مرکز آموزشی نیایش قوچان خوش آمدید

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

اختلال بیش فعالی چیست؟

کودک بیش فعال


 ADHD یا اختلال بیش فعالی و فقدان توجه، یک اختلال رفتاری شایع است که حدود 10-8 درصد کودکان را مبتلا می کند. احتمال تشخیص این اختلال در پسران سه برابر دختران است ولی علت این تفاوت هنوز مشخص نشده است. کودکان بیش فعال بدون فکر کردن عمل می کنند، بیش از اندازه فعالند و در تمرکز کردن مشکل دارند.

غالباً متوجه‌اند که والدین چه انتظاری از آنان دارند اما برای برآورده ساختن این انتظار برای آنان مشکل است چون نمی‌توانند آرام بنشینند، دقت کنند یا به جزئیات توجه کنند. البته بیشتر بچه ها در سنین خردسالی خصوصاً اگر مضطرب یا هیجان زده باشند چنین رفتارهایی می کنند. اما‌درکودکان بیش فعال این علائم مدت زمان طولانی وجود دارند و در شرایط و محیطهای مختلف روی می دهند.


برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد زمانی مقدم

چگونه به کودک خود یاد بدهیم اسباب بازی هایش را جمع کند؟

بعضی والدین از بی نظمی کودکشان گله دارند و می گویند پس از پایانِ بازی اسباب بازی هایش را به حال خود رها می کند و در جمع و جور و مرتب کردن آنها کمکی نمی کند.

روان شناسان معتقدند که کودکان از همان خردسالی باید یاد بگیرند که اسباب بازی های خود را جمع و مرتب کنند و این خود شروع مرحله آشناسازی کودکان با قواعد نظم و ترتیب، نگهداری و مراقبت از اسباب بازی ها و وسایل است.


برای مشاهده به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد زمانی مقدم