تحقیق حاضر تحت عنوان بررسی ویژگیهای شخصیت والدین دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر جهت دستیابی به اهداف تحقیق است. تعداد کل مراکز دانش آموزان کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر درسطح شهرستان شاهین شهر 3 مدرسه بود که به علت اندک بودن جامعه آماری هرسه مدرسه را انتخاب نموده واز هر سه مدرسه والدین 10 نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات در این پژوهش باتوجه به موضوع پرسشنامه Scl90-R که دارای 90 سوال برای ارزشیابی علائم روانی است استفاده شد.

جهت تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات بدست آمده از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید و از آزمون t مستقل جهت مشخص نمودن تفاوت میانگین های دو نمونه استفاده شد.

جهت مشاهده و دانلود پایان نامه به ادامه مطلب.... مراجعه کنید

میانگین علائم روانی در والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر 0/99 می باشد که با توجه به جدول طبقه بندی اختلال تست scl-90-R نتایج نشان داد که میزان علائم روانی درمادران کودکان عقب مانده ذهنی اموزش بذیر به طور معنا داری از بدران بیشتر می باشد.همچنین تحلیل نتایج خرده آزمونها نشان دادکه میانگین مادران در خرده آزمونهای شکایات جسمانی، حساسیت در روابط متقابل، افسردگی، اضطراب، برخاشگری، ترس مرضی وروان بریشی به طور معناداری بیشتر از بدران می باشد.اما در خرده آزمون های وسواس- اجبار، افکار بارانوئید و سوالات اضافی تفاوت معنا داری بین بدران ومادران دیده نشد.



دانلود پایان نامه
حجم: 894 کیلوبایت

مرکز آموزشی نیایش

www.niayesh581.blog.ir