به وبلاگ رسمی مرکز آموزشی نیایش قوچان خوش آمدید

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

تلوزیون و اثرات مخرب آن بر اختلالات و ناسازگاریهای رفتاری کودکان

دوران کودکی ، از مهمترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه ریزی شده و شکل می گیرد. بسیاری از کارشناسان بر این اعتقادند که اغلب اختلالات و ناسازگاریهای رفتاری پس از دوران کودکی ، ناشی از کمبود توجه به این دوران حساس و عدم هدایت صحیح آن در مسیر رشد و تکامل است.


برای مشاهده به ادامه مطلب... مراجعه نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد زمانی مقدم

اثرات مثبت بازی در کودکان

روان‌شناسان دوره کودکی را دوره بازی کردن کودک می‌دانند. بازی کودک ابتدا با اشیاء است و سپس شامل انسان‌ها می‌شود. از سنین 3 و 4 سالگی کودک به تدریج به بازی‌های گروهی و اجتماعی رو می‌آورد. در این گونه بازی‌ها کودک رفتار با دیگران را تمرین می‌کند و با اصول زندگی جمعی و چگونگی رفتار با دیگران به تدریج آشنا می‌شود و این به رشد اجتماعی و اخلاقی او کمک می‌کند. بازی حس کنجکاوی، ابتکار و خلاقیت کودک را برمی‌انگیزد و به رشد ذهنی او کمک می‌کند. همچنین بازی از لحاظ جسمی موجب هماهنگی عضلات و اعضای بدن می‌شود و در نتیجه حرکات بدنی طفل را به بهترین وجه ممکن شکل می‌دهد. بازی باعث نیرومندی کامل و رشد صحیح جسمانی می‌گردد. از طریق بازی حواس دیگر کودک مثل لامسه، بینایی، توازن و تعادل به کار افتاده و مهارت‌های لازم را برای کودک ایجاد می‌کند. پس به خاطر داشته باشیم که شغل کودک مخصوصاً از 4 تا 7 سالگی بازی است.

 

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد زمانی مقدم

ارتباط کلامی متناسب با سن کودک

ارتباط کلامی متناسب با سن کودک

شیوهٔ گفتگو با کودکان برحسب سن آنان متفاوت است. آگاهی از توان درک کلامی در کودکان که براساس مراحل رشدی ایشان صورت می‌پذیرد، باعث می‌شود انتظارات والدین از کودک منطقی‌تر باشد. از سوئی شناخت پیام‌های نهفته در پرسش‌های کودکان و ریشه‌یابی بحث‌ها و مجادلات آنها، زمینهٔ ارتباط کلامی مؤثرتری را در خانواده فراهم می‌نماید.

به این گفتگو توجه کنید:

- پدر: کدوم شلوارتو دوست داری، آبیه یا قرمزه؟

- کودک: هیچ کدوم، اصلاً امروز نمی‌خوام برم مدرسه!!

روشن است که هر شیوه ارتباطی، در زمان و مرحلهٔ خاصی کارکرد مثبت دارد. مشکل اینجاست که وقتی تازه درمی‌یابید چه‌طور باید با فرزندتان صحبت کنید او بزرگتر شده است و متأسفانه شیوهٔ پیشین صحبت شما دیگر نتیجه نمی‌دهد. از این‌رو، شایسته است الگوهای گفتگوی والدین با کودکان، متناسب با مراحل رشد و ویژگی‌های شخصیتی آنان تغییر یابد.


برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد زمانی مقدم

تسلیت رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد زمانی مقدم

تبریک اعیاد شعبانیه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد زمانی مقدم

رفتارهایی که فرزند شما را باهوش تر می کند


در دنیای امروزی ما والدین در تلاش و تقلا هستند که کودکانشان را در بهترین کلاسهای هنر، زبان، ورزش و .. ثبت نام کنند و پیش از سن مدرسه آنان را به خواندن(مطالعه) و اجرای برنامه های هنری ترغیب نمایند.

طی قرنها، والدین احساس می کردند که اگر بچه ای را به سن بلوغ برسانند، کاری مهم انجام داده اند و اگر فرزندانشان در برابر بیماری ها، حوادث و تجاوزات زنده بمانند، موفقیتی بزرگ کسب کرده اند.

امروزه بچه ها از مزایای داروها و فن آوری بهره می برند، اما والدین امروزی دیدی پیچیده تر پیدا کرده اند.

 

برای مشاهده به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمد زمانی مقدم